Visual merchandising inaczej!

Ostatni artykuł o pozycjonowaniu cieszył się tak niespodziewaną popularnością, że postanowiłam ten temat rozwinąć. Właściwie to uzupełnić. Kto zna mnie z czasów studiów, ten wie, że uwielbiam niestandardowe formy marketingu: partyzancki, sensoryczny, wirusowy itp. Im dziwniej, nieszablonowo, tym lepiej. Prezentacja produktu jest ciekawą bazą do nieszablonowych eksperymentów z konstrukcją przekazu.

Prezentacja mebli- fokus na linię projektową

Na przykładzie tych targów meblowych możemy zaobserwować spektakl-wystawę krzeseł. Geometryczne formy, podwieszane instalacje, kolarze kolorystyczne, a wszystko po to, by skupić uwagę na detalach produktów. Przechodnie mają możliwość usiąść, przymierzyć mebel, zobaczyć wszelkie detale z bliska. Wydaje mi się, że nie można lepiej podejść do tematu. Nie ma tutaj zagracania wystawy, wypełniania scenografii innymi przedmiotami.

pedrali-flying-boxes-stand-designed-by-migliore-servetto-ph-ottavio-tomasini-900x675-5-253529_full

salone_del_mobile_2012-_milano_2_

Visual merchandising  w najlepszym wydaniu

HARVEY NICHOLS to sieć sklepów, których wystawy są nie tylko ekspozycją produktów. To wydarzenia z pogranicza świata sztuki i marketingu najwyższych lotów. Nie muszę wiele tłumaczyć, wystarczy spojrzeć na poniższe przykłady.

Liczy się pomysł

Przepis na wystawę, która zatrzyma potencjalnego klienta jest prosty: trzeba pobawić się w dziecko.  Sformułować ciekawe skojarzenie z produktem (np. tasiemki w tej pasmanterii będą meduzami) i spróbować wcielić skojarzenie w życie! Prawda jest taka, że najlepsi w tej branży zarabiają nie mało, ale po ich pracy widać, że warto.

Wszystkie grafiki wyszukane za pomocą Pinteresta.

Sam visual merchandising to pojęcie dopiero wchodzące do polskiego biznesu.  Dla zagranicznych sieci jest to jedno z obowiązkowych narzędzi marketingowych stosowanych w sklepach. Pojęcie to możemy tłumaczyć jako aranżowanie przestrzeni handlowej.  Można ukończyć specjalne kursy, które dają możliwość pracy z markami inwestującymi w aranżację wystaw sklepowych. Najprężniej VM rozwija się w branży modowej, ale coraz więcej segmentów korzysta z tego narzędzia w swoich działaniach biznesowych.

Waszym zdaniem warto wkładać wysiłek w prezentację produktów? Czy patrzycie na wystawy jak na inwestycję w kolekcję?  Ciekawa jestem waszych opinii! Komentujcie!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s