Sposoby na szybkie podniesienie sprzedaży w Internecie

Koniec roku kalendarzowego to dla wielu branż największy sezon.  Jeśli uważasz, że twój produkt jest dobrym pomysłem na prezent, powinieneś właśnie przed Świętami Bożego Narodzenia odczuwać większe zainteresowanie i co za tym idzie, widzieć większą sprzedaż w swojej firmie. Jeśli mimo tego, że produkt nadaje się na gwiazdkowy prezent, ty nie widzisz lepszego obrotu, pora wytoczyć najcięższe działa marketingu stymulującego sprzedaż.

Istnieją metody szybkiego reagowania na fatalną sprzedaż. Zatem nie łap depresji przez gorsze wyniki, tylko Weź się do roboty.

Ucz się na błędach

Prowadząc dwa sklepy jednocześnie, nie miałam wystarczającej ilości pracowników, by mieć pełną kontrolę nad stanami magazynowymi w obu punktach. Notorycznie powtarzany błąd zachwiał wiarygodnością mojego sklepu internetowego w oczach wielu klientów. O co chodziło? Produkt – jedna sztuka (ostatnia), sprzedała się rano w sklepie stacjonarnym a poprzedniej nocy, ktoś kliknął na nią w sklepie on-line. Klient kupił coś, czego już de facto w sklepie nie było. Oczywiście pracownik zauważył brak w magazynie ok. 12-15:00 czyli pół doby po zakupie on-line. Masakra. Kto dzwoni do klienta i przeprasza za brak? Ja. Zamiast zajmować się sprzedażą, promocją, traciłam czas na takie bajki. W mojej branży rozwiązanie było jedno – produkty, których stan wynosił 1 szt. powinny być w tym czasie niewidoczne w sklepie. Oczywiście w sklepie, za którego postawienie wydaliśmy 3000 zł nie było opcji zrobić to jedną akcją. Trzeba było sprawdzać, szukać i wyłączać widoczność na piechotę…kolejna strata czasu… szczególnie w sezonie prezentowym.

Paraliż decyzyjny 

Wydawało mi się, że jeśli ograniczę wybór klientom, nie będą chcieli robić u mnie zakupów. To ogromny błąd. Przecież lepiej mieć kilka pysznych, sezonowych i świeżych dań w ofercie restauracji niż posiadać przeładowaną kartę, z której połowa propozycji jest albo niedostępna, albo nie najlepsza. Klient w obliczu zbyt obszernego wyboru opcji dostaje tzw. paraliżu decyzyjnego, który powstrzymuje go przed kliknięciem „kup”.

Poza tym, poświęć czas na porządne wstawienie 5 – 10 produktów na których sprzedaży zależy Ci najbardziej: dobry opis, zdjęcia, wideo (o matko!), dokładnie opisane grafiki, tagi, linki, cała ta otoczka. Dodaj tag prezent, gwiazdkowy, cokolwiek. Na koniec link do wszystkich produktów, oznaczonych tagiem (wpisz tag w wyszukiwarce sklepu ->skopiuj link wyników -> skróć go tutaj -> sprawdź czy działa) wrzuć na kanały komunikacji  z klientem. Dopraw świąteczną grafiką i w razie desperacji uruchom płatne wyświetlenia postów.

fruits-market-colors

Cross sell i up sell

Dopóki nie zaczęłam kompletować wyprawki dla niemowlaka, nie zdawałam sobie sprawy z potęgi corss sell i up sell. To nic innego jak propozycje sprzedaży wyświetlane na karcie danego produktu. Pod wpływem tych narzędzi (i hormonów rzecz jasna) nakupiłam masę rzeczy, które przydały mi się przy dziecku dopiero po pół roku – roku…

Cross sell  to wybór komplementarny czyli coś czym możemy uzupełnić zakup danego produktu. Mogą być to np. odżywka, stylizator do włosów, wyświetlane na karcie z szamponem tej firmy i do tego typu włosów.  Up sell to propozycja zaglądająca kupującemu głębiej do kieszeni. A może by tak kupić droższy szampon do tego typu włosów?  Jeśli masz taką opcję w swoim sklepie, koniecznie ją włącz!

pexels-photo-56708

Doradca on-line

Nie wiele Cię to kosztuje, a taki żywy ludź, który porozmawia z Tobą, kiedy robisz zakupy w sklepie może niesamowicie podnieść efekt sprzedażowy.  Wyobraź sobie, mam do obdarowania jednego solenizanta w Wigilijny wieczór. Zostało dwa tygodnie do Świąt. Wpadłam na pomysł kupienia mu spersonalizowanej koszulki. Wchodzę do wyszukanego sklepu online, znajduję takową. Ale w tym momencie pojawia się w mojej głowie znak zapytania. A za chwilę, cały las znaków zapytania: czy oni zdążą zrobić tę koszulkę? Czy oni w ogóle zdążą ją wysłać? A co jeśli zamówię za duży albo za mały rozmiar? Czy zdążę wymienić? Spokojnie! Pan Doradca podpowiada, jak wygląda rozmiarówka w danym modelu, mówi jaką metodą koszulka trafi do mnie w 24 h i do tego jeszcze proponuje, że od razu ją zapakują na prezent! Kupuję! I co? Jest hit, kupa śmiechu w Wigilię i dzika satysfakcja z trafionego prezentu. Wszystkim polecam ten sklep, bratowa chowa wizytówkę sklepu, która była dołączona do metki. Pełen sukces. Dla mnie i dla sklepu z doradcą on – line!

pexels-photo-164276

 

Mail uratuje ten koszyk! 

Klient zarejestrowany powinien mieć możliwość zapisywania koszyka. Przecież w czasie świąt mamy różne obowiązki, rzeczy do zrobienia. Bywa, że nie możemy siedzieć dłużej przy PC, a zależy nam na zakupach. Co wtedy możemy zaproponować klientowi?  Mail z rzewną deklaracją „Tęsknimy za Tobą!”, w treści którego znajduje się kupon rabatowy ważny 24h.  Wróci? Na pewno się postarałeś go zatrzymać! Możesz dodać okienko pop-up, które wyskoczy w trakcie robienia zakupów i nie pozwoli klientowi porzucić koszyka. Raz tak miałam. Robiłam równolegle zakupy w dwóch aptekach on- line, w jednej dostałam info, że w tym momencie nic nie zapłacę za przesyłkę powyżej danej kwoty. Super info, więc zakończyłam porównywanie i zrobiłam resztę zakupów z listy w aptece z komunikatem.

photo-1465711403138-162e171bb7e4

Jak mam zapłacić?

A no tak, żeby Ci było wygodnie! Wiadomo, że im łatwiejsza metoda płatności, tym łatwiej klienta namówić na zakupy w sieci. Zastanów się czy twoim odbiorcą nie są np. klienci po 40-tce? Dzielą się oni na tych technologicznie do przodu i tych wycofanych. Czy zbyt skomplikowana procedura zakupu nie odtrąca tych drugich? Jasne, że tak! Zrób coś z tym! Przyjmuj zamówienia telefonicznie, za pobraniem, tak jak jest najłatwiej dla klienta.  Tą opcję powinieneś szczególnie rozważyć w sezonie świątecznym!

Coin Stock Photos

Patrz co oni robią!

W wielu sklepach on-line jest możliwość śledzenia klienta. Co robił po wejściu na stronę, po jakim czasie i gdzie sklep opuścił. Możesz przeanalizować kilka przypadków i sprawdzić, czy nie ma jakiegoś powtarzającego się schematu. Mając widoczny schemat zachowania klienta, możesz łatwiej zaprojektować furtkę, która klient łatwiej wróci do Ciebie.

pexels-photo-179124

Nie lekceważ Strony Głównej! 

To z niej w największych sklepach klienci dowiadują się o gorących promocjach, produktach bestsellerach i rabatach! To najlepsze miejsce do ekspozycji najnowszej kolekcji, sprzedaży grupy produktów, na której najbardziej Ci zależy. Poproś kogoś ze znajomych, żeby przesłał Ci jego wolne myśli, przemyślenia, jakie nasuwają się mu po wejściu na Twoją Stronę Główną. Może uświadomi Ci coś, co możesz błyskawicznie skorygować?

sunrise-phu-quoc-island-ocean

Nawiąż kontakt ze stałymi klientami! 

Twoja firma nie prowadzi mailingu? Święta, to czas w którym ludzie robią porządek na poczcie, sprawdzają ciekawe oferty. Jeśli zależy Ci, żeby podnieść sprzedaż skonstruuj wiadomość, do tych, którzy Cię nie odrzucili (zgodzili się na przesyłanie promocji i ofert). Zobacz jaki będzie odzew. Przyznam, że raz tak zrobiłam poza sezonem i odzew mnie zaskoczył! Zamiast maila, wysłałam klientom sms/mms z wiadomością o ofercie świątecznej. Zaskoczyli mnie nawet moi stali klienci!

Processed with VSCO with c1 preset

Kategoria: Prezenty Gwiazdkowe

Stworzenie takiej kategorii sezonowej – nie na stałe, może pomóc w przemieszczaniu się klienta po sklepie i w efekcie podnieść efekt sprzedażowy. Spróbuj, możesz tylko zarobić!  Prezenty zakupione w tej kategorii będą od razu pakowane, albo w specjalnych zestawach, cenach. Pomyśl, co może zachęcić do zrobienia zakupów w tej kategorii i zastosuj to u siebie!

Opowiedz historię!

Wiesz, że klienci nie lubią jak na stronie jest za dużo haseł „kup”,, dodaj”, „sprzedaż”? Jeśli jesteś w branży np. kosmetycznej, pomyśl nad dodaniem na stronie kategorii w nagłówku odnośnika ze zdjęciem do artykułu o pielęgnacji np. włosów zimą, jak zapobiegać przetłuszczaniu się włosów, triki stylizacyjne dla czapkowców? 🙂 Dodatkowa historia, odpowiednio napisana, zachęci do dalszych zakupów i otworzy portfel klienta szerzej niż głośne naciskanie na sam fakt transakcji!

pexels-photo-1

Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia!

Ostatnio pisałam o prezentacji produktu – KLIK. To baza, na której opierasz handel w sieci. Szczególnie w dzisiejszej kulturze obrazkowej wprost nie możesz pomijać tej kwestii.

pexels-photo-136054

A ty jak stymulujesz sprzedaż u siebie w sklepie? Może jesteś klientem, który wpadł na ciekawy pomysł na stymulację sprzedaży w tym gorącym okresie? Czekam na Wasze komentarze! 

Skomentuj

