Jak generować zyski kolorem, czyli kolor roku wg. Pantone a marketing w Twojej firmie

Graficy i specjaliści emocjonują się zwykle informacją, jaki kolor instytut Pantone zaproponuje na przewodni w danym roku. Znamy już kolor wybrany na rok 2017. Lekkie pastele (róż i błękit)  zastąpi równie łagodna barwa. Jest to Greenery  – świeża i przyjemna zieleń. Instytut podaje, że jest to zwykła zieleń, która ma kojarzyć się ze spokojem, nowym początkiem i ekologią.

Przeglądałam posty na ten temat, które ukazały się w polskiej blogosferze. Brakuje mi jednak uzupełnienia – mianowicie: co Twojej firmie może dać kolor roku 2017? Jak można zastosować kolor w swojej strategii marketingowej? Jak dopasować kolor roku do swoich barw w firmie?

Symbolika zieleni

Zieleń symbolizuje spokój i zaufanie. Psychologia podaje, że kolor ten ma kojarzyć się nam z harmonią, płodnością, ekologią a także wzrostem (wiosna). Podobno większość z nas, gdy skupi wzrok na zieleni, po chwili się uspokaja i obniża swoje ciśnienie.

Firmy, które najczęściej wykorzystują zieleń jako kolor przewodni, związane są zwykle z branżami spożywczą (Calsberg, Lech), biotechnolgią (BP) , bezpieczeństwem (np. Getin Bank), ekologią (np. Yves Rocher, bank BOŚ).

Jak połączyć zieleń z Twoją firmą?

Jak na lekarstwo prostych znalazłam metod adaptacji koloru do swojej firmy. A przecież sposobów na połączenie barw jest stosunkowo dużo!

Jak dodać zieleń do wizerunku?

  • mailing
  • prezentacja produktu
  • kolorystyka kolekcji
  • promocja sprzedaży  (np. gratisy w odcieniach Greenery)
  • materiały drukowane ( dodanie Greenery do projektów ulotek, broszur reklamowych, ofertowych)
  • wizerunek kapitału ludzkiego w firmie (koszulki dla pracowników)
  • pakowanie zakupów (paczki, reklamówki, folie ochronne a nawet folia strech)

Jak połączyć zieleń z innymi kolorami?

Oto znalezione na szybko zestawienia, które można adaptować do swojego przekazu.

thumb_900x0_10-1 thumb_900x0_10

Niby jak moja firma ma zarobić na zieleni Greenery? 

A no popatrz sobie na swoją firmę. Określ, jaki emocjonalny przekaz kreowałeś do tej pory i jak możesz go wzbogacić? Jeśli do tej pory miałeś w logo czerwień i emanowałeś w social media wyłącznie suchymi faktami (oferta, promocja, oferta, nowość, zdjęcie kawy, oferta, nuda….) to zieleń może wprowadzić świeżość i zachęcić do częstszego kontaktu z Twoją firmą.

Jeśli jesteś rękodzielnikiem, grafikiem, twórcą – wykorzystując umiejętnie zieleń pokarzesz, że jesteś na czasie, Twój towar jest na czasie i w ogóle pasuje do tego co się będzie kupować w 2017 r.

Nie ma chyba innej branży, która tak błyskawicznie zielenieje, jak branża motoryzacyjna i przemysł. Tutaj zieleń, odpowiednio dodana, może zaważyć nad popularnością i sukcesem firmy w 2017 roku.

Nie daj się zwariować!

Nie wszystko, co modne, się nosi. Tak samo jest z wizerunkiem firmy. Podpytaj się kilku osób przed drastyczną zmianą wizerunku firmy, czy też nowym projektem z udziałem Greenery. Może się okazać, że za cholerę nie pasujecie do siebie. Co wtedy? Patrz na palety wyżej i znajdź zamiennik! 🙂

A jak Wy zastosowalibyście Greenery u siebie?

Reklamy

2 thoughts on “Jak generować zyski kolorem, czyli kolor roku wg. Pantone a marketing w Twojej firmie

  1. wildrockspl pisze:

    Dodałabym tylko że trzeba bardzo wprowadzać takie nowinki do naszej marki – w końcu po to budujemy swój wizualny wizerunek żeby się go trzymać – a kolor roku Pantone jest jaka sama nazwa wskazuje – tylko na ten określony rok.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s